יוגה בתל אביב

עולם היוגה- גילו (נכון לעכשיו) לפני כ-3,000 שנה. המערב נחשף אל היוגה במאה ה-19 כאשר במאה ה-20 היוגה כבר ניטמעה וקיבלה את שורשיה גם שם.

עולם היוגה התחיל כשהוא שם דגש על הייבטים שונים של הרוח והגוף. היוגה כללה תרגלי רוח כמו מדיטציה ותרגלים לגוף….

אחרי ניסיון להפריד בין שני חלקים אלה אצל האדם. מחשבה ופעולה. הבין פטאנג'לי כי חייב להיות חיבור בין השניים על מנת שזה יעבוד.

ומאז היוגה היא חיבור גוף נפש ונשמה. היוגה הבסיסית שממנו יצאו רוב השיטות במערב היא האטה יוגה. אשר פותחה היוגה הקלאסית היא האטה יוגה. יוגה העוסקת בעיקר בהייבט הפיזי והנשימה.

היוגה היא סינכרון של נשימה ותנועה. היוגה היא למעשה מדיטציה בתנועה

מהי יוגה, היסטוריה ויתרונות

תורת היוגה היא תורה עתיקת שנים. מזה שנים רבות משמשת היוגה כשיטת אימון גוף נפש בכל רחבי העולם. אלו אשר אינם מכירים מהי יוגה סבורים כי הפעילות אינה כרוכה במאמץ גופני משמעותי. אך כבר לאחר האימון הראשון הם מגלים כי מדובר בפעילות גופנית משמעותית ולא פשוטה כלל. אימוני יוגה נהדרים בכל גיל. אפשר למצוא תרגילים מתאימים למבוגרים, צעירים, ילדים וגם תינוקות.

נרחיב ונספר כי יוגה מביאה עמה שורה ארוכה של יתרונות. פרט לחיבור בין הגוף והנפש, היוגה גם בריאה ומשמעותית לחיטוב הגוף. אימוני יוגה קבועים יבואו לידי ביטוי בתחושה טובה ובריאה יותר. לצד היוגה כדאי יהיה לשלב כמובן גם תזונה נכונה ואורח חיים רגוע ובריא.

אלו יתרונות מביאה עמה היוגה?

חיטוב הגוף, חיזוק השרירים, שיפור משמעותי בגמישות השרירים.

הקלה על מתחים ולחצים. היוגה מרגיעה את הנפש ומביאה עמה תחושות של שלווה.

תרגילי יוגה ניתן לבצע יחד עם קבוצה או באופן אישי.

יוגה בריאה מאוד לטיפול בכאבי גב.

שיעורי היוגה מתקיימים בכמה דרגות קושי. ישנם תרגילים מתאימים למתחילים לצד תרגילים למתקדמים.

כיצד מתחילים באימון יוגה?

הדרכה ראשונית בדבר יסודות היוגה מומלצת ונחוצה למתחילים. בהתאם לכך, כדאי יהיה לעשות את הצעדים הראשונים בתחום יחד עם מדריך מנוסה. אימוני יוגה למתחילים אפשר יהיה למצוא כמעט בכל חדר כושר או מתנ"ס. במידת הצורך, אפשר יהיה להזמין אימון יוגה אישי. ההתמדה היא פרמטר מאוד חשוב באימוני היוגה. בכדי להשיג תוצאות, יהיה עליכם להתמיד ולבצע תרגילים באופן קבוע. אין כל סיבה לדאגה, אימוני היוגה מאוד מהנים, נעימים ורגועים.

בעבור אלו אשר עושים את צעדיהם הראשונים בתחום, נציין כי על כל אחד מהתרגילים כדאי לחזור מספר פעמים, כאשר יש להחזיק את הגוף בתנוחה הרצויה 2-3 דקות. עם הזמן תגלו את תנוחות היוגה המועדפות עליכם, סוגים נוספים של יוגה, קבוצות אימון ותחושות של רוגע אשר מתלוות אל האימונים. אימוני יוגה אפשר יהיה לשלב 2-3 פעמים בשבוע, כאשר האימון מתקיים בשעות הערב או בשעות הבוקר. יש הטוענים כי היוגה מסייעת להרגעת הגוף לקראת השינה.

מאת: שרון איזנמן בשיתוף אור היוגה סטודיו ליוגה בתל אביב